Přeskočit na hlavní obsah

Proč se při odesílání e-mailu na Gmail vrací chyba SPF a DKIM?

Proč se při odesílání e-mailu na Gmail vrací chyba SPF a DKIM?

Martin Cvrček avatar
Autor: Martin Cvrček
Aktualizováno před více než 3 týdny

Společnost Google v posledních letech výrazně zpřísnila autorizaci domén a jejich zabezpečení. Dle stávajích pravidel konkrétně vyžaduje, aby byly v DNS domény, ze které jsou odesílány zprávy na Gmail, nastaveny bezpečnostní prvky ve formě SPF záznamu a podepisování e-mailových zpráv pomocí DKIM.

Jestliže tyto prvky nejsou v DNS nastavené, při pokusu o odesílání zprávy na server Gmailu se obvykle vrátí hlášení o nedoručení, které obsahuje níže uvedené nebo podobné upozornění:

550-5.7.26 Your email has been blocked because the sender is unauthenticated.
550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.
550-5.7.26 Authentication results: 550-5.7.26 DKIM = did not pass
550-5.7.26 SPF [domena.cz] with ip: [81.91.87.91] = did not pass
550-5.7.26 For instructions on setting up authentication,
go to 550 5.7.26 https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication
d9443c01a7336-23e3b6fe911si42773095ad.377 - gsmtp

Informace o tom, jak nastavit SPF záznam, najdete zde. Požadavek na zavedení DKIM je pak třeba vždy zaslat formou autorizovaného požadavku z klientské sekce, ve které je vedená doména, ze které e-maily odesíláte.

Pokud pro odesílání zpráv používáte i jiný poštovní server než jen server Web4U, může být nutné nastavenou hodnotu SPF individuálně upravit a rozšířit ji o adresu daného serveru.

Dostali jste odpověď na svou otázku?